tisdag 27 oktober 2009

Tecknaren står överst på terroristernas dödslista

Så snackas det om hur fredligt Islam är….

 Expressen 27 Oktober 2009

Överst på terroristernas dödslista:
Tecknaren Kurt Westergaard, 75.

Terroristerna skulle slå till mot Jyllandsposten och hämnas för karikatyrteckningarna på Muhammed.

Toppar dödslistan

Överst på dödslistan stod Kurt Westergaard, 75, som ritade teckningen med Muhammed med en bombturban.
- Jag blir rasande över att mitt liv hotas. På det sättet känner jag att jag står upp mot angriparen i stället för att bli rädd och vilja fly, säger Kurt Westergaard till Ekstrabladet.
- Sedan är jag en gammal man också, det hjälper. Då blir man inte så rädd för något sådant.
Dödshotet ändrar inte Kurt Westergaards syn på teckningarna.
- Jag har bara gjort mitt jobb, säger han till Ekstrabladet.

 

Läs också

27 oktober 2009Terrormisstänkt erkännermordplaner på danskar

27 oktober 2009al-Qaidas hämnd motJyllandsposten: Mörda tecknaren

Mer i samma ämne

13 juni 2008al-Qaida vill slå till  mot Danmark

20 mars 2008Bin Ladins hot i natt

17 mars 2008Danskarna: Fel att publicera Muhammedbilder igen

14 mars 2008Muhammed-tecknares identitet stulen

12 mars 2008Tecknare vill förbjuda  profet-plakat

17 februari 2008Danmark fortsätter brinna

Inga kommentarer: