onsdag 11 november 2009

Media saboterar medvetet SD igen- Ted Ekeroth skriver

Ted Ekeroth skrev följande den 11 November 2009:

Eskilstuna Kuriren vågar inte ta in mitt svar

Som man kan läsa här publicerades mitt svar på Birgerssons ledare, där hon kritiserade mitt inlägg på Newsmill.

Då hennes svar innehöll en hel del felaktigheter ville jag få ett svar publicerat i tidningen, vilket de sa nej till. Istället refererade de till att kommentera på Internet-sidan vilket jag också gjorde. Susanna Birgersson svarade omedelbart på webben med ett kort inlägg, där hon la ord i min mun och ljuger om vad jag sa. Jag skrev då en ny kommentar för att rätta hennes felaktiga påståenden, men detta svar vägrade E-kuriren ta in alls – till och med på Internet. Här kommer alltså Birgerssons korta svar, och därefter det svar jag skickade in och som de vägrade publiceras på webben:

Ekeroth tar sig rätten att definiera och avgränsa islam till dess mest fundamentalistiska yttringar. Eftersom Indonesien är en demokrati är det inte muslimskt i någon egentlig mening, resonerar Ted Ekeroth. Det är ett cirkelargument och därför meningslöst. Exemplet Indonesien visar snarare att islam kan kombineras med andra idétraditioner.

Mitt svar på detta, som alltså inte publicerades, här:

Birgersson misstolkar, till synes medvetet, vad jag skrev. Jag skrev inte
det hon påstår; att det inte är muslimskt för att det är en demokrati. Jag
skrev däremot att det är en demokrati för att det inte är muslimskt, dvs
tvärtom det hon påstår att jag sa.

Min kommentar visar på det faktum att befolkningen inte anammat islam – och
ser sig i första hand om något annat än muslim – och det är anledningen till
att förtrycket är relativt litet och att Indonesien inte gått samma väg som
t.ex. Saudiarabien. Där den gamla kulturen försvinnit och ersatts med islam
(Aceh t.ex.) är också där det gått mest åt skogen.

Att ljuga om vad jag skrev är inte speciellt konstruktivt eller ärligt.

För att förtydliga: hon påstår att jag skrev att eftersom Indonesien är en demokrati är det inte muslimskt. Det är alltså den direkta motsaten av vad jag skrev. Jag skrev istället att det är en demokrati för att det ännu inte är muslimskt. Men detta ville de inte publicera, hade ju varit svårt för Birgersson att bemöta det.

Inga kommentarer: