fredag 8 januari 2010

"Vi kan alla bli en Westergaard"


Jihad i Malmö

På måndagen berättar konstnären Lars Vilks att han fått ett telefonhot - från

Somalia.

— Mannen, som talade på bruten svenska, frågade om jag kände till vad som hänt i

Danmark och konstnären Kurt Westergaard. Jag sa att jag förstås visste om det, säger

Lars Vilks och fortsätter: — Då förklarade mannen att de var ute efter

mer och de snart skulle komma till mig. Då hälsade jag dem välkomna.

Samtalet avslutades men mannen ringer då upp igen.

— Han återupprepar att "de kommer, de kommer" ett flertal tillfällen. Sedan avslutas samtalet,

säger Lars Vilks.

Vilks kommenterar hotet


Nu är ju Westergaard och Vilks långtifrån ensamma om att hotas och angripas av

islamister. Den norska författaren Hege Storhaug berättar nu öppet om när hon

överfölls i sitt hem för tre år sedan. Storhaug hade genom sina böcker och

artiklar utmanat de starka islamistiska krafterna i Oslo och extremvänstern.
Men så; noen uker etter dette ble jeg brutaltslått ned i min egen leilighet. Der ble jeg

funnet i en blodpøl og med tydelige tegn etter kamp over store deler av kroppen min

og blodsøl i leiligheten. Jeg kunne ikke gjøre rede for meg, jeg hadde hatt black out.

I tillegg til alt blodet, var deler av listeverket på ytterdøren til leiligheten knust.

Ingenting var stjålet.

***

Helle Merete Brix påminner om de tidigare försöken att mörda Westergaard, men också

om alla andra som utsätts för konstant hot och terror från islamisterna. Såväl de kända, som

Salman Rushdie och Ayan Hirsi Ali, som de okända hjältarna som den franske läraren

Robert Redeker.

Många säger att det värsta är upplevelsen att vara bortglömda av samhället.

Journalister, politiker och det övriga åsikts- etablissemanget vänder dem ryggen och

stöder därmed indirekt frihetens fiender.....

****

Fortsättning på

Somalisk terrorist försökte mörda

Kurt Westergaard

Westergaard-attentatorn kvalificerad terrorist

Inga kommentarer: