onsdag 30 december 2009

”Flyktingbarn” ljög om hur de tog sig till Sverige

Från SD Kuriren

Historien om att de fem flyktingpojkarna dumpades i en container utanför Sävsjö på julafton stämmer inte. Under dagen har pojkarna berättat en annan version, uppger SR.

Fem ungdomar hävdade att de kommer från Afghanistan, via Iran och Turkiet för att slutligen hamna i Sverige och att de på julaftonen från ett X 2000 kastades av mitt ute i skogen utanför Sävsjö. Men enligt SJ kastades inte ungdomarna av i skogen, utan släpptes efter att ungdomarna vägrat betala resan av vid nästa station. Ungdomarna förs nu till Göteborg där de placeras på ett upptagningshem för ensamkommande flyktingbarn.

 

Kommentarer:
Det är intressant att notera hur dagstidningarna trumpetade ut hur "flyktingbarnen" (14-18 år) hade dumpats i skogen. För att sedan när det visade sig att "barnen" ljög" knappt kännas vid de nya omständigheterna.
 
Ja, då avslöjades bluffen och många är väl inte direkt förvånade.
Nu har politiker och myndighetspersoner från norr till söder ett ansvar och en skyldighet mot svenska folket att syna dessa flyktingbarn i sömmarna. Troligen finns det fler bland de som kommit och väntas komma hit, som ljuger sig rätt igenom hela processen. Ett troligt scenario är att många ungdomar ser dessa resor till Europa som ett spännande äventyr och när man vet att det i Sverige väntas ett liv med egen bostad, fri mat, kläder, datorer och annat, så förvånas man inte att vi i det generösa och naiva Sverige tar emot fler flyktingbarn per capita än något annat europeiskt land.
Våra skattepengar ska inte gå till bluffmakare som räknar med ett socialt liv i välfärd, inte så länge vi själva har invånare som lever i misär och som inte ens får hälften av det som dessa "barn" får.
Undrar hur skribenterna som skrivit snyftartiklar i våra dagstidningar känner sig nu. Grundlurade eller...? För att inte tala om prästen och församlingsborna som höll med både husrum, mat och nya kläder.
Svenska politiker är tillsatta för att i första hand se till Sverige och svenskarnas bästa. Glöm inte det!
 
Ja, vad ska man säga. Känns som att man har yttrat orden "Det är för jävligt" eller "Jag blir så förbannad" så många gånger att man t.o.m är trött på det med. I helgen var jag inne i Stockholm City och hörde plötsligt från vältrafikerade Kungsgatan ett klart och tydligt böneutrop komma från nära håll och tänkte att inte har de väl byggt ett minaret här med, men det är väl förvisso bara en tidsfråga. Nä det visade sig vara ett ashmura-firande folktåg innehållandes enbart svartklädda muslimer varav kvinnorna döljde det mesta. Inom mig spreds det en slags panik, jag ville liksom bara skrika ut hur mycket jag avskyr hur mitt land har blivit och att det aldrig kommer vara som det en gång varit. Jag känner även djup sorg över att jag aldrig fått uppleva ett genuint Sverige då jag föddes på sena 80-talet.
Jag ställer mig själv så många frågor dagligen, främst hur kunde det bli såhär? Vems fel kan det tänkas vara?
Och varför. Varför kan inte Sverige ha en lika logisk invandringspolitik som dess grannländer har? Varför vägrar så många svenskar inse att invandringspolitiken är ett jätteproblem?
Slutligen, går Sverige överhuvudtaget att rädda oavsett om man röstar på Sd eller ej? Min röst på er är given.
 
När jag såg bilderna på dessa "stackars barn" reagerade jag omedelbart. 3-4 av dem var klart inte från Afganistan utan hade ett sydostasiatiskt utseende.
 
När jag såg dessa så kallade flyktingbarn på tv
nyheterna igår och hörde företrädaren för församlingen vilka strapatser dessa varit utsatta för
blev jag väldigt förvånad över hur snabbt de hade
aklimatiserat sig sittande småleende knappande
på mobiltelefonen med silverkedjor om halsen och
senare spelande kort. När Fan skall SVERIGES
folk vakna ur dess törnrosasömn och se verkligheten som den är, det är skrattretande att se
folk som kommer från vilket land som helst och drar
en lögn och alla sväljer detta med hull och hår utan
att reagera jag säger bara FY FAN.
 
I den större delen av Aghanistan råder fred. Skicka omedelbart tillbaka männen så dom kan hjälpa till att bygga upp sitt eget land, i stället för att paratisera på vad våra förfäder byggt upp i sitt anletes svett och blod.
 
Måste bara berätta detta. Har skrivit en liten insändare till lokaltidningen om sk ”ensamkommande flyktingbarn”. Detta var några dagar innan ”fynd” i smålandsskogen. Jag har påpekat att fenomenet är precis som ”apatiska barn” ngn slags ”bedrägeri” som svenskar går på och att jag bott på flyktingförläggning själv och träffat dessa ”barn” som är inga barn osv. Svar fr tidningen: Hej! det du skriver om ensamma flyktingbarn är intressant. Huruvida du har rätt i dina misstankar kan jag dock inte bedöma. Känner du till någon statistik eller någon undersökning i ämnet, eller är det enbart dina egna erfarenheter och slutsatser? Hälsningar insändarredaktör Samma dag hittas ”barnen” i skogen, så jag svarar tidningen med följande: Hej! Det är enbart mina egna erfarenheter (4 år på olika flyktingförläggningar) och slutsatser. "Någon statistik eller någon undersökning i ämnet" finns dock inte, eftersom som du vet, vissa ämnen är "tabu" i Sverige och det är inte många som törs gräva i detta, för att inte bli anklagade för det ena eller det andra. Ta som exempel, senaste nyheten om dumpade barn i Småland. Jag har sett människor som färdades i container tidigare. De såg ut som levande lik - magra och bleka och det tog månader för dem för att återhämta sig. Dessa ser rätt OK ut redan efter flera dagar. Är de fr Afghanistan verkligen? I Afghanistan finns det stora folkgrupper av tadzjiker, uzbeker och turkmener som inte pratar pashto och många som kommer fr fd Sovjetrepubliker Turkmenistan, Uzbekistan, Tadzjikistan säger att de kommer fr Afghanistan istället. En barnfamilj fr ngn av dessa republiker som fått avslag på sin asylansökan i Tyskland eller Holland kan enkelt skicka sina barn till Sverige (utan containrar inblandade) utan några ID-handlingar, eftersom här finns stora chanser att få PUT. Men detta är en spekulation fr min sida, Migrationsverket får utreda sanningen. Jag kommer inte att klaga om ni inte publicerar min insändare, det är helt OK för min del, men problemet är att antalet "barn" som kommer hit blir fler och fler, inget annat land i Europa verkar vara utsatt för liknande och svenska politiker och myndigheter struntar i att, som du säger, försöka ta fram ngn sann och inte ”påhittad/förbeställd” statistik eller undersökning i ämnet för att kartlägga ”fenomenet”. Så är det bara. Och vips! Bara några timmar senare kommer fram att ”barnen” åkt tåg! Hur dumma bör känna sig nu journalister, undrar man? Dock nej ist för att skriva om lögnaktiga ”barn” skriver de om elak SJ, som tvingade ”barnen” fr tåget! Det hela kan sluta i att "pojkar" är svenska medborgare fr Malmö som försökt "planka" sig fram till polare i Stockholm med snyfthistorier.
 
http://lars-åke (partimedlem)
Om dessa "barn" kommer från Afganistan, tror jag att jag kommer fråm Månen.Nej,som Celtic ovan beskriver ,varifrån de stammar,kan jag bara helt instämma.I såväl Tyskland som ett flertal andra länder inom EU, har man nu tröttnat.Nu inträffar det som skedde på slutet av 90-talet.Kurder utvisades från bl.a Tyskland.Vad skedde? Jo hela busslaster med kurder (och även kosovoalbaner) kom till gästvänliga landet ,som heter Sverige.Här visste man att flatheten saknar gränser.Ett paradis på vår jord för denna typ av "Asylsökande"

Inga kommentarer: