fredag 23 oktober 2009

Enskilt avhopp går emot trenden - Massiv medlemstillströmning efter debattartikel om islam

SD- Kuriren Richard Jomshof 23 Oktober, 2009

Partiet upplever nu ett aldrig tidigare skådat stöd från allmänheten och en massiv medlemstillströmning.
Flera större medier har idag gjort en stor sak av att en lokal SD-företrädare i Falkenberg valt att lämna partiet med hänvisning till Jimmie Åkessons debattartikel. Händelsen går dock klart emot den allmänna trenden. Partiet upplever nu ett aldrig tidigare skådat stöd från allmänheten och en massiv medlemstillströmning.

Sverigedemokraternas partiordförande, Jimmie Åkesson kommenterar:

- Beträffande personen i Falkenberg och den kritik som framförts mot min debattartikel kan jag bara säga att vi tydligt har redovisat vår källor och bevisat att det finns fog för de påståenden som framförs i artikeln.

- Om man inte klarar av att hantera kritik från media och politiska motståndare och om man anser att kontroversiella sanningar skall undertryckas, då passar man inte som företrädare för SD och därför är det bara bra att den här mannen lämnar vår organisation.

- Detta enskilda fall är dock undantaget som bekräftar regeln. Jag vågar nog säga att jag aldrig under min politiska karriär har upplevt ett så starkt och odelat positivt stöd från både partikamrater och allmänhet. Tusentals personer har ringt och mejlat partiet för att delge sitt stöd och sedan i måndags har över 500 medlemsbeställningar inkommit, vilket motsvarar en medlemsökning på ca 15%.

- Uppenbarligen finns det ett uppdämt behov hos det svenska folket att fritt få diskutera de här frågorna och jag kommer fortsätta att ifrågasätta och kritisera det svenska samhällets anpassning till islam, säger Jimmie Åkesson.

Inga kommentarer: